Σχολικές Επιτροπές

Σχολικές Επιτροπές

Σχολικές Επιτροπές

Η πρόταση για την αναδιοργάνωση των Δημοτικών Επιτροπών Παιδείας  και των Σχολικών Επιτροπών  πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Δήμου της Αθήνας  όπως αναφέρεται  στην αιτιολογική-εισηγητική  έκθεση της Αντιδημάρχου για το παιδί Μαρίας Ηλιοπούλου μας βρίσκει πλήρως αντίθετους.

Θα θέλαμε να σας επισημάνουμε ότι σύμφωνα με τα δικά σας στοιχεία η Ένωση Γονέων και Κηδεμόνων της 5ης  Δημοτικής Κοινότητας του  Δήμου της Αθήνας έχει στην ευθύνης τον μεγαλύτερο αριθμό μαθητών από όλες της Κοινότητες του Δήμου. ( 63 Σχολικές μονάδες με συνολικό αριθμό μαθητών μαθητριών 9773). Η δράση μας και η εκπροσώπηση μας στα Θεσμικά όργανα του Δήμου (ΔΕΠ-ΣΕ) σας είναι γνωστή. Όπως γνωστοί είναι οι αγώνες μας για την πρωινή βάρδια των σχολείων , την αποτροπή των συγχωνεύσεων, την διασφάλιση της χρήσης του δημόσιου χώρου, την παρέμβαση μας σε ζητήματα διαφθοράς των προέδρων των Σ.Ε. και διευθυντών Σχολείων. Είμαστε βέβαιοι ότι ένας από τους λόγους που δεν μας ζητήθηκαν οι απόψεις, οι προτάσεις που έχουμε είναι η καθημερινή μας παρέμβαση στα δρώμενα της σχολικής Κοινότητας. Με  την πρόταση σας αποτρέπετε  κάθε Δημοκρατική παρέμβαση, δημιουργείτε αναχώματα και περιορίζετε την εκπροσώπηση  και τις διεκδικήσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Σωστά επισημαίνεται ότι το θεσμικό πλαίσιο των Σχολικών Επιτροπών δεν αποτελεί εξειδικευμένο γνωστικό πεδίο των περισσότερων μελών των Δ.Σ. όμως τι κάνατε για αυτό; Επιλέξατε, διορίσατε σε κάποιες επιτροπές Προέδρους και μέλη στη καλύτερη περίπτωση άσχετους με το αντικείμενο.

Για να μην χαρακτηρίσουμε την επιλογή σας για τον Πρόεδρο της Β/μιας ΣΕ της 5ης ΔΚΔΑ κ.   Καραδήμα Κωνσταντίνο (με την γνωστή του πλέον σε όλους  συγγενική  σχέση –ανιψιός – του Αντιδημάρχου τότε Παιδείας του κ. Λαμπρακάκη. Αναμένουμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον το πόρισμα του ΣΟΛ και την κάθε μετά από αυτό ενδεδειγμένη ενέργεια).

Είναι φανερό ότι το σημερινό οργανωτικό δομικό πλαίσιο δεν αποτέλεσε εμπόδιο. Η Δημοτική Αρχή ενώ γνωρίζει τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν οι Σχολικές Επιτροπές και οι Δ.Ε.Π. δεν έκανε καμιά προσπάθεια στήριξης του έργου τους. Αγνόησε ότι οι Σχολικές Επιτροπές είναι Ν.Π.Δ.Δ. και τις προτάσεις μας για ενίσχυση τους με δική τους διοικητική και λογιστική υποστήριξη από συγκροτημένη υπηρεσία.

Με την πρόταση σας αυτή ουσιαστικά : α) Θα βαλτώσουν ΟΛΑ τα λειτουργικά θέματα των σχολικών μονάδων, β) ο σχεδιασμός  των σχολικών υποδομών  θα οδηγηθεί στις καλένδες και γ) η σύνδεση σχολείου – τοπικής κοινότητας θα αποδυναμωθεί πλήρως. Δεν είναι τυχαίο ότι  η συγκέντρωση των τεχνικών υπηρεσιών έχουν οδηγήσει τους συλλόγους γονέων να βάφουν τα σχολεία, να αλλάζουν τζάμια, να επισκευάζουν τουαλέτες. Περιμένουμε τις περίφημες εργολαβίες από τον κεντρικό σχεδιασμό για να επισκευαστούν οι σχολικές μονάδες. Τα σχολεία  θα είναι πλέον ευάλωτα στις διοικητικές ορέξεις  ενός ολιγομελούς Δ.Σ. χωρίς την εκπροσώπηση της τοπικής εκπαιδευτικής κοινότητας.