Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο περιοδικό «Αθηνόραμα» και τη Δέσποινα Ζευκίλη ο υποψήφιος Δήμαρχος Αθηναίων με την «Ανοιχτή Πόλη», Νάσος Ηλιόπουλος, αναφέρθηκε – μεταξύ άλλων – στις θέσεις του για αξιοποίηση των δημόσιων χώρων ως εστίες πολιτισμού και αναψυχής, όχι μόνο στο κέντρο αλλά και στις γειτονιές, αξιοποίηση του κτιριακού αποθέματος του δήμου για τον πολιτισμό, την κοινωνική κατοικία και την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας.
Ερωτηθείς για τα κίνητρα που μπορεί να δώσει ο δήμος στην ιδιωτική πρωτοβουλία αλλά και τι μπορεί να οργανώσει ο ίδιος με στόχο την περαιτέρω αναβάθμιση του πολιτιστικού προϊόντος στην Αθήνα ο Νάσος Ηλιόπουλος ανέφερε ότι θεωρεί ιδιαίτερα σημαντική την αποκέντρωση των πολιτιστικών δράσεων και την υποστήριξη της καλλιτεχνικής δημιουργίας στις γειτονιές, ενώ χαρακτήρισε την Αθήνα πολιτιστική μητρόπολη. «Στη δική μου οπτική προτεραιότητα είναι η αποκέντρωση των πολιτιστικών δράσεων και η υποστήριξη της καλλιτεχνικής δημιουργίας στις γειτονιές. Μεγάλωσα στα Κάτω Πατήσια κι εκεί, όταν ήμουν έφηβος, δεν θυμάμαι ποτέ το δήμο να δημιουργεί υποδομές ή να στηρίζει πρωτοβουλίες καλλιτεχνικές, πέρα από μερικές περιστασιακές εκδηλώσεις. Είναι δυνατό σήμερα το Παγκράτι να μη διαθέτει ένα ανοιχτό πολιτιστικό κέντρο, όπου ο κάθε πιτσιρικάς να πηγαίνει και να διαβάζει, να γράφει ή να ακούει μουσική, να παρακολουθεί μαθήματα; Δική μου δέσμευση είναι η ίδρυση τέτοιων χώρων –με αξιοποίηση των εγκαταλελειμμένων κτιρίων του δήμου– σε κάθε δημοτική κοινότητα. Αλλά και στο κέντρο της πόλης, το Ακροπόλ και το Ολύμπια μπορούν να στεγάσουν ποιοτικά θεάματα με πρωτοποριακό χαρακτήρα, αναδεικνύοντας τη μεγάλη δραστηριότητα που αναπτύσσεται στην πόλη.»
Οπως σημείωσε, προτεραιότητα αποτελεί για τον Νάσο Ηλιόπουλο η αξιοποίηση του κτιριακού αποθέματος του δήμου, που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, 15 πρώην βιομηχανικούς χώρους 40 στρεμμάτων, για την ίδρυση ανοιχτών χώρων πολιτιστικής και καλλιτεχνικής δημιουργίας αλλά και για κοινωνική κατοικία για νέους Αθηναίους και Αθηναίες και κίνητρα για εμπορικές και βιοτεχνικές χρήσεις. Άλλωστε, όπως εξήγησε, κατά τη διάρκεια της θητείας του στο υπουργείο Εργασίας είδε από κοντά παραδείγματα επανάχρησης κτιρίων στο κέντρο της πόλης για κοινωνικούς κι επιχειρηματικούς σκοπούς. «Στόχος μας είναι να στηριχτούν οι πρωτοβουλίες που θα προωθήσουν την πολιτιστική δραστηριότητα για να ζωντανέψουν οι γειτονιές και να ενισχυθεί το αίσθημα ασφάλειας στην πόλη», σημείωσε ενώ έφερε ως παράδειγμα την περίπτωση της Λεωφόρου Πατησίων για την οποία σχεδιάζει την «ανακατασκευή πεζοδρομίων με σήμανση και ράμπες για άτομα με αναπηρία, ηλικιωμένους και μητέρες με καροτσάκια (προϋπολογισμός: 400.000 ευρώ, πηγή χρηματοδότησης: Ολοκληρωμένες Χωρικές Επεμβάσεις) και καθαρισμό κι εξωραϊσμό προσόψεων κτιρίων (προϋπολογισμός: 200.000 ευρώ, πηγή χρηματοδότησης: ΠΕΠ Αττικής 2014-2020)».
«Έξυπνη πόλη του 21ου αιώνα είναι η ψηφιακή πόλη», είπε ο Νάσος Ηλιόπουλος αναφερόμενος στις κινήσεις που θα πρέπει να κάνει η Αθήνα για να γίνει μία «έξυπνη» πόλη. «Το σχέδιό μας περιλαμβάνει μια Ενιαία Ψηφιακή Πύλη του δήμου που θα συγκεντρώνει όλες τις παρεχόμενες υπηρεσίες του κράτους στους πολίτες και θα λειτουργεί ως ένα one-stop-shop για πολίτες κι επιχειρήσεις, μέσω ψηφιοποίησης των εγγράφων που παρέχονται από το δήμο και ολοκλήρωσης της χρήσης ψηφιακών υπογραφών, ώστε να μειώσουμε τη φυσική συναλλαγή των δημοτών με τις υπηρεσίες αλλά και των υπηρεσιών μεταξύ τους. Ακόμη περισσότερο το έργο «Smart Athina» αφορά έξυπνα συστήματα ελεγχόμενης στάθμευσης, εφαρμογές έξυπνης διαχείρισης απορριμμάτων, εφαρμογές έξυπνου οδοφωτισμού, έξυπνη διαχείριση υδάτων με σκοπό τη βελτίωση της καθημερινότητας και τη διασύνδεση της βιώσιμης αστικής ανάπτυξης με την τεχνολογία και των εφαρμογών Internet of Things (ioT). Τέλος, σχεδιάζουμε μια πλατφόρμα διαβούλευσης αλλά και άμεσης επικοινωνίας των πολιτών με την εκλεγμένη δημοτική αρχή και τη διοίκηση με σκοπό την ενίσχυση των υπηρεσιών σε κάθε γειτονιά ώστε να ανταποκρίνονται σε αιτήματα, παράπονα και καταγγελίες. Αξίζει στην Αθήνα να είναι κέντρο καινοτομίας. Όταν αναφερόμαστε στις εφαρμογές διοίκησης, εννοούμε ότι τα εργαλεία για μια έξυπνη πόλη δομούν τη συμμετοχή και άρα τη δημοκρατία.Ξέρουμε ότι δεν ανακαλύπτουμε τον τροχό. Αν με ρωτάτε προσωπικά, θα σας παρέπεμπα στο πρόγραμμα Barcelona Digital City. Διότι στην περίπτωση της Βαρκελώνης η ψηφιακή αντίληψη της έξυπνης πόλης συνδυάζεται με μια πολιτική για τα δικαιώματα όλων, την προστασία των κατοίκων και την προώθηση μέτρων που δίνουν περισσότερα σε όσους ζουν κι εργάζονται σε αυτήν. Δίχως πολιτικό πρόγραμμα, δηλαδή πολιτική αντίληψη, καμία ψηφιακή καινοτομία δεν μπορεί να αλλάξει την πραγματικότητα που μας περιβάλλει.»
Σχετικά με τα σχέδια του για την ενίσχυση της νεοφυούς επιχειρηματικότητας ο Νάσος Ηλιόπουλος αναφέρθηκε στο σχέδιο της Ανοιχτής Πόλης για την επανάχρηση του κτιριακού αποθέματος του δήμου: «Προφανώς αφορά τη στέγαση της καινοτόμας και νεοφυούς επιχειρηματικότητας». Όπως υπογράμμισε, «πρέπει να υποστηρίξουμε ιδιαίτερα τις συνεργατικές προσπάθειες που δημιουργούν υποδείγματα μιας νέας αντίληψης για το επιχειρείν και βρίσκονται σε διάλογο με τη σύγχρονη συζήτηση για τα «κοινά». Από εκεί και πέρα, ένα συγκεκριμένο κίνητρο είναι η σύνδεση της πρότυπης επιχειρηματικότητας με τα δημοτικά τέλη.Η επιχειρηματική ανάπτυξη θα πρέπει να ενισχύεται ακόμη στο βαθμό που συμβάλλει στη φροντίδα για μια βιώσιμη πόλη, φιλική –επιτέλους– προς τους κατοίκους της. Η ανακύκλωση, για παράδειγμα, δεν είναι πολυτέλεια, αλλά αναγκαιότητα για την πόλη. Στο πνεύμα αυτό σχεδιάζουμε ένα πρόγραμμα επιβράβευσης, μέσα από τη μείωση των δημοτικών τελών, των επιχειρήσεων και των πολιτών που θα συμμετέχουν ενεργά στην ανακύκλωση. Και είναι προφανές ότι σε ένα τέτοιο πρόγραμμα οι καινοτόμες επιχειρήσεις δεν θα είναι απλώς συμμέτοχες, αλλά θα πρέπει να έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο».
Τέλος, αναφερόμενος στην προσωπική του σχέση με τον πολιστισμό, ο Νάσος Ηλιόπουλος απάντησε ότι προτιμά το βιβλίο στην παραδοσιακή μορφή του, την Ιστορία, τον Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ αλλά και το γαλλικό νεο-νουάρ, από τον Ζαν Κλοντ Ιζό στον Φρεντερίκ Φαζαρντί στους «λερωμένους χαρακτήρες» του. Επίσης, είπε ότι θα ήθελε να δει όλες τις ταινίες του αγαπημένου του Χαγιάο Μιγιαζάκι στη μεγάλη οθόνη, όπως και του Αγγελόπουλου, ενώ στη μικρή οθόνη σταθμό θεωρεί το «Wire».